Na cenę sklepu internetowego wpływa wiele aspektów związanych z m.in. liczbą produktów, wyborem silnika, funkcjonalności oraz integracji. Finalnie koszt za konkretny serwis ustalany jest indywidualnie na podstawie Twoich założeń, specyfiki branży, w jakiej działasz oraz obecnych standardów branżowych. Jeżeli chcesz dokładnie zrozumieć, co wpływa na cenę sklepu internetowego – zachęcamy do przeczytania dzisiejszego artykułu. Miłej lektury!
Co wpływa na cenę sklepu internetowego? – 5 najważniejszych aspektów:
Liczba produktów
Im bardziej rozbudowaną ofertą produktową będzie dysponował Twój sklep internetowy, tym jego cena będzie wyższa. Liczbę podstron uzależnia się od dostępnych produktów. W konsekwencji, jeżeli dysponujesz bardzo rozbudowanym asortymentem musisz liczyć się z wyższymi cenami (zależnie od specyfiki Twojego sklepu i założeń specjalistów).
Wybór silnika, na którym zbudowany jest sklep www
W zależności od własnych preferencji, możesz zdecydować się m.in. na:
- WooCommerce – jeden z najpopularniejszych silników e-commerce. Oficjalnie jest to wtyczka do CMS WordPress, która umożliwia stworzenia sklepu “od zera” i łatwe zarządzanie nim oraz bezproblemowe dodawanie produktów. Projekty WooCommerce są dedykowane małym i średnim e-commerce z asortymentem do 1 000 produktów. Na WooCommerce istnieje sporo wtyczek ułatwiających pozycjonowanie i samodzielną poprawę wydajności witryny.
- PrestaShop – platforma opensource (z otwartym kodem źródłowym) umożliwiająca stworzenie sklepu internetowego “od zera” przeznaczona również dla bardzo rozbudowanych sklepów internetowych. Na PrestaShop można z powodzeniem skalować swój biznes bez obawy o późniejsze koszty wdrożeń i bezproblemowe działanie.
- Sylius – platforma e-commerce dla sklepów internetowych średniej wielkości potrzebujących niestandardowych rozwiązań (w tym przypadku warto liczyć się relatywnie wysokimi kwotami, natomiast także nowoczesnym projektem, który wyróżnia przede wszystkim użyteczność, funkcjonalność i bezproblemowa obsługa administracyjna).
Wdrożone funkcjonalności
Cena sklepu internetowego zależy również od wdrożonych funkcjonalności. Osobiście polecamy rozwiązania usprawniające kontakt (np. Messenger), podtrzymujące więzi ze stałymi klientami (chodzi o dowolne dodatki mailingowe, np. GetResponse) oraz wtyczki pozycjonerskie (np. Yoast SEO), umożliwiające łatwiejsze osiągnięcie wyższych pozycji w Google.
Integracje
Integracje w sklepie internetowym umożliwiają m.in.:
- oszczędność czasu (poprzez pełną kontrolę stanów magazynowych);
- szybszą realizację zamówień (poprzez zachowanie bezpieczeństwa transakcji);
- możliwość zarządzania asortymentem z jednego miejsca (np. z aplikacji mobilnej).
Jakie integracje polecamy? Odpowiedź na to pytanie zależy od Twoich założeń. Możesz zdecydować się m.in. na:
- integrację z Google Ads – aby usprawnić marketing internetowy;
- integracje z hurtowniami</b – dzięki temu sprawdzisz nowości, uzupełnisz stan magazynowy i zobaczysz aktualnie dostępne produkty;
- integracje z dostawcami</b – np. DHL, UPS, DPD;
- integracje do czatu na żywo</b – aby łatwiej komunikować się z klientami;
- integracje z programami do fakturowania</b – w celu zadbania o poprawność danych i zminimalizowanie szansy na nieprawidłowe wystawienie dokumentu potwierdzającego sprzedaż.
Warstwa graficzna: Projekt graficzny wpływa na cenę, jednakże dzięki profesjonalnej agencji i grafikowi można sporo na nim oszczędzić (unikając np. wielu sesji poprawkowych itd). Wpływ na cenę mają także grafiki oraz content na stronie – jeżeli do produktów mają być dodane opisy (np. pod SEO), realizacja jest nieco droższa i trwa odpowiednio dłużej.
Podsumowanie
Ceny za stworzenie sklepu internetowego zaczynają się od kilku tysięcy złotych netto. Jeżeli interesuje Cię zaprojektowanie dedykowanego serwisu (pisanego od zera), a nie na gotowym szablonie, musisz liczyć się z wyższymi kosztami. Wpływ na finalną kwotę ma także wielojęzyczność oraz pozostałe elementy, które opisaliśmy w dzisiejszym artykule. Jeżeli chcesz zainwestować w utworzenie rozbudowanego sklepu (np. zawierającego powyżej 500 produktów) z wieloma dodatkowymi funkcjonalności i integracjami, ceny mogą przekraczać nawet kilkanaście tysięcy złotych.