Analityka

Ile kosztuje sklep internetowy i co wpływa na jego cenę?

Na cenę sklepu internetowego wpływa wiele aspektów związanych z m.in. liczbą produktów, wyborem silnika, funkcjonalności oraz integracji. Finalnie koszt za konkretny serwis ustalany jest indywidualnie na podstawie Twoich założeń, specyfiki branży, w jakiej działasz oraz obecnych standardów branżowych. Jeżeli chcesz dokładnie zrozumieć, co wpływa na cenę sklepu internetowego – zachęcamy do przeczytania dzisiejszego artykułu. Miłej lektury!

Co wpływa na cenę sklepu internetowego? – 5 najważniejszych aspektów:

Liczba produktów

Im bardziej rozbudowaną ofertą produktową będzie dysponował Twój sklep internetowy, tym jego cena będzie wyższa. Liczbę podstron uzależnia się od dostępnych produktów. W konsekwencji, jeżeli dysponujesz bardzo rozbudowanym asortymentem musisz liczyć się z wyższymi cenami (zależnie od specyfiki Twojego sklepu i założeń specjalistów).

Wybór silnika, na którym zbudowany jest sklep www

W zależności od własnych preferencji, możesz zdecydować się m.in. na:

  • WooCommerce – jeden z najpopularniejszych silników e-commerce. Oficjalnie jest to wtyczka do CMS WordPress, która umożliwia stworzenia sklepu “od zera” i łatwe zarządzanie nim oraz bezproblemowe dodawanie produktów. Projekty WooCommerce są dedykowane małym i średnim e-commerce z asortymentem do 1 000 produktów. Na WooCommerce istnieje sporo wtyczek ułatwiających pozycjonowanie i samodzielną poprawę wydajności witryny.
  • PrestaShop – platforma opensource (z otwartym kodem źródłowym) umożliwiająca stworzenie sklepu internetowego “od zera” przeznaczona również dla bardzo rozbudowanych sklepów internetowych. Na PrestaShop można z powodzeniem skalować swój biznes bez obawy o późniejsze koszty wdrożeń i bezproblemowe działanie.
  • Sylius – platforma e-commerce dla sklepów internetowych średniej wielkości potrzebujących niestandardowych rozwiązań (w tym przypadku warto liczyć się relatywnie wysokimi kwotami, natomiast także nowoczesnym projektem, który wyróżnia przede wszystkim użyteczność, funkcjonalność i bezproblemowa obsługa administracyjna).
Wdrożone funkcjonalności

Cena sklepu internetowego zależy również od wdrożonych funkcjonalności. Osobiście polecamy rozwiązania usprawniające kontakt (np. Messenger), podtrzymujące więzi ze stałymi klientami (chodzi o dowolne dodatki mailingowe, np. GetResponse) oraz wtyczki pozycjonerskie (np. Yoast SEO), umożliwiające łatwiejsze osiągnięcie wyższych pozycji w Google.

Integracje

Integracje w sklepie internetowym umożliwiają m.in.:

  • oszczędność czasu (poprzez pełną kontrolę stanów magazynowych);
  • szybszą realizację zamówień (poprzez zachowanie bezpieczeństwa transakcji);
  • możliwość zarządzania asortymentem z jednego miejsca (np. z aplikacji mobilnej).
  • integrację z Google Ads – aby usprawnić marketing internetowy;
  • integracje z hurtowniami</b – dzięki temu sprawdzisz nowości, uzupełnisz stan magazynowy i zobaczysz aktualnie dostępne produkty;
  • integracje z dostawcami</b – np. DHL, UPS, DPD;
  • integracje do czatu na żywo</b – aby łatwiej komunikować się z klientami;
  • integracje z programami do fakturowania</b – w celu zadbania o poprawność danych i zminimalizowanie szansy na nieprawidłowe wystawienie dokumentu potwierdzającego sprzedaż.

Warstwa graficzna: Projekt graficzny wpływa na cenę, jednakże dzięki profesjonalnej agencji i grafikowi można sporo na nim oszczędzić (unikając np. wielu sesji poprawkowych itd). Wpływ na cenę mają także grafiki oraz content na stronie – jeżeli do produktów mają być dodane opisy (np. pod SEO), realizacja jest nieco droższa i trwa odpowiednio dłużej.

Podsumowanie

Ceny za stworzenie sklepu internetowego zaczynają się od kilku tysięcy złotych netto. Jeżeli interesuje Cię zaprojektowanie dedykowanego serwisu (pisanego od zera), a nie na gotowym szablonie, musisz liczyć się z wyższymi kosztami. Wpływ na finalną kwotę ma także wielojęzyczność oraz pozostałe elementy, które opisaliśmy w dzisiejszym artykule. Jeżeli chcesz zainwestować w utworzenie rozbudowanego sklepu (np. zawierającego powyżej 500 produktów) z wieloma dodatkowymi funkcjonalności i integracjami, ceny mogą przekraczać nawet kilkanaście tysięcy złotych.

 

 

Udostępnij

Wsparcie

    Podobne wpisy

    Analityka

    21 października 2022

    Jak mapować procesy biznesowe w e-commerce

    Przebieg procesu e-commerce jest często pomijanym obszarem w handlu online. Mapowanie procesów daje możliwość oceny aktualnego...

    Czytaj więcej

    Rozwój WWW

    20 października 2022

    Dlaczego warto wybrać WooCommerce

    Obecnie jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią jest CMS WordPress..

    Czytaj więcej

    E-commerce

    21 października 2022

    Sprawdź, jak zacząć przygodę z e-commerce tanio i prosto

    Założenie sklepu internetowego nie jest trudne. Wszystko zależy od zapotrzebowania...

    Czytaj więcej

    Wybierz jedną lub więcej opcji

    Strona internetowa

    Chcę zbudować nową stronę www?

    Strony internetowe, które Ci się podobają

    Dodatkowe wersje językowe

    System CMS

    Sklep internetowy

    Chcę zbudować nowy sklep?

    Strony internetowe, które Ci się podobają

    Dodatkowe wersje językowe

    Integracje

    Porównywarki cen

    Płatności

    Księgowość

    Kurierzy

    Aplikacja webowa

    Chcę zbudować nową aplikację?

    Chcę określić budżet?

    Posiadam specyfikację aplikacji

    Strona internetowa

    Chcę zbudować nowy portal?

    Chcę określić budżet?

    Posiadam specyfikację portalu

    Dodatkowe wersje językowe

    Projekt graficzny

    Posiadam księgę znaku

    Posiadam księgę identyfikacji wizualnej

    Posiadam logo

    Linki do ładnych prac

    Chcę określić budżet?

    Outsorcing IT

    Posiadam specyfikacje zlecenia

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie
    formularza!

    Indywidualną wycenę naszych usług otrzymasz mailowo w ciągu 48h.

    Zacznijmy współpracę już dziś!