Jak dodawać produkty w Woocommerce?

16.02.2021

Jak dodawać produkty w Woocommerce? Jest to bardzo prosta sprawa! System CMS WordPress, w połączeniu z darmową wtyczką Woocommerce daje niemal nieograniczone możliwości, jeżeli chodzi o stworzenie spersonalizowanego sklepu internetowego. Wykorzystujemy często to rozwiązanie w realizacjach dla naszych Klientów, dlatego ten temat pojawia się na naszym blogu – wiemy, że dla nowego użytkownika dodanie produktu w Woocommerce może być problematyczne. Prawdę mówiąc, temat jest niezwykle prosty i ogranicza się tylko i wyłącznie do kilku kliknięć w myszkę i kilkunastu w klawiaturę.

Czym jest Woocommerce i dlaczego tak wiele sklepów wykorzystuje to rozwiązanie?

Woocommerce jest najpopularniejszym systemem pozwalającym na stworzenie w pełni działającego sklepu internetowego na podstawie systemu zarządzania treścią WordPress. Jego pierwsza wersja stworzona została przez WooThemes w 2011 roku i jest stale rozwijana przez firmę i społeczność, a także używana przez ponad 28% sklepów, co czyni z niej najczęściej wybierany system ecommerce. Dlaczego tak jest? Odpowiedź jest prosta!
WooCommerce, w połączeniu z odpowiednio napisanym szablonem i tysiącem wtyczek (tak, wtyczek do wtyczki) pozwala na stworzenie sklepu internetowego z wszystkimi wymarzonymi funkcjami. Nawet, jeżeli potrzebna nam funkcja nie jest obsługiwana przez żadną wtyczkę, można ją zawsze dorobić. To czyni z Woocommerce nie tylko elastyczny, ale również funkcjonalny system. Nie można także zapominać o wyglądzie sklepu internetowego – Woocommerce pozwala na stworzenie sklepu, który będzie wyglądał nowocześnie, a także wyświetlał się będzie idealnie na każdym urządzeniu – będzie responsywny.

Typy produktów Woocommerce

Zaczynając dodawać produkty do naszego nowego sklepu opartego o Woocommerce, musimy zastanowić się, jakiego typu będą to produkty. Do wyboru mamy trzy, a każdy z nich przygotowany jest z myślą o innego typu produktach – każdy z nich będzie wyświetlany w inny sposób, a dla prostszego wytłumaczenia przyjmiemy, że produkty dodajemy do sklepu odzieżowego.

  • Prosty produkt – najczęściej wykorzystywany w sklepach internetowych. Używany tylko w wypadku, gdy sprzedajemy produkt o jednym rozmiarze, kolorze itd. W naszym przykładzie sklepu odzieżowego będzie to czarna (tylko i wyłącznie!) czapka o jednym rozmiarze.
  • Produkt z wariantami – Mus dla naszego przykładowego sklepu odzieżowego. Za pomocą wariantów określamy rozmiary, czy kolory, które Klient może wybrać na stronie produktu. Dla każdej kombinacji wariantów możemy wybrać osobną cenę i zdjęcia, ale jednym kliknięciem można ustawić cenę dla wszystkich.
  • Produkt Afiliacyjny – najrzadziej używany, ale potrzebny do specjalnego zastosowania. Dzięki tej funkcji, na stronie produktu możemy przekierowywać do naszego partnera. W naszym przykładowym sklepie będzie to zegarek, którego nie sprzedajemy bezpośrednio, ale przekierowujemy Klientów zainteresowanych zegarkami do innego sklepu, który oddaje nam część dochodu.

Jak dodawać produkty do Woocommerce?

Dodanie nowego produktu do Woocommerce jest prostym zadaniem – nawet dla początkujących. Zaczynamy od pozycji “Produkty” > “Dodaj nowy” w menu kokpitu WordPress. Następnie, naszym zadaniem pozostaje uzupełnienie poszczególnych pól:

  1. Tytuł – ważne, aby znalazło się tam dużo informacji np. “Kurtka Zimowa 4F Męska”.
  2. Opis – postaraj się, aby nie był skopiowany z innych sklepów lub od producenta.
  3. Kategorie – skategoryzuj swój produkt jak najlepiej
  4. Zdjęcia – dodaj ich jak najwięcej i postaraj się, aby były spójne z innymi zdjęciami w sklepie.
  5. Typ produktu – wybierz odpowiedni typ na podstawie powyższego akapitu

Teraz pozostaje nam jedynie ustalenie ceny. W zależności od typu produktu, ustawiamy to na inne sposoby. W przypadku prostego produktu, ustalamy jedną cenę w polu poniżej. Dla produktów z wariantami droga jest odrobinę dłuższa.

  1. W zakładce “atrybuty” wybieramy warianty, które mają się wyświetlić, a następnie zaznaczamy pole “dla wariantów”
  2. Przechodzimy do zakładki “warianty” wybieramy opcję “Utwórz warianty z wszystkich atrybutów”
  3. Wybieramy opcję “Ustaw normalne ceny” lub wybieramy ceny do każdego z wariantów osobno.

Jedyna rzecz jaka zostaje nam w tym momencie to dodanie produktu do sklepu przy pomocy przycisku “Opublikuj”. Jeżeli zależy nam, aby produkt pojawił się w ofercie w odpowiednim terminie, możemy zaplanować jego publikację, lub zapisać jego szkic, a następnie opublikować go ręcznie.


Jak widać, samo dodanie produktu jest bardzo łatwym zadaniem, które wykonać możemy nawet w minutę. Oczywiście, nie wszystkie wymienione powyżej pola trzeba uzupełnić, aby produkt pojawił się w sklepie, jednak większość Klientów nie zwróci uwagi na produkt np. bez zdjęć.

Brief

Wybierz jedną lub więcej opcji

Strona internetowa

Chcę zbudować nową stronę www?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

System CMS

Sklep internetowy

Chcę zbudować nowy sklep?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

Integracje

Porównywarki cen:

Płatności:

Księgowość:

Kurierzy:

Aplikacja webowa

Chcę zbudować nową aplikację?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację aplikacji

Portal internetowy

Chcę zbudować nowy portal?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację portalu

Dodatkowe wersje językowe

Projekt graficzny

Posiadam księgę znaku

Posiadam księgę identyfikacji wizualnej

Posiadam logo

Linki do ładnych prac

Chcę określić budżet?

Outsorcing IT

Posiadam specyfikacje zlecenia