Oprawa graficzna do dystrybucji treści

24.04.2022

Oprawa graficzna wykorzystywana w dystrybucji treści jest niezwykle ważna. W realiach, w których króluje Instagram i TikTok, oprawa wizualna prezentowanego contentu ma czasami większe znaczenie niż pozostałe elementy content marketingu. Wbrew powszechnemu przekonaniu marketing treści wizualnych to nie tylko ładne zdjęcia i infografiki. Dobrze dobrana oprawa graficzna pozwoli Twojej firmie/produktom/realizowanym projektom wyróżnić się, dzięki czemu treści będą bardziej czytelne, lepiej przyswajalne, łatwiej zapadną w pamięć i często powiedzą więcej, niż niejedno słowo. W tym artykule omówimy, co musisz wiedzieć o oprawie graficznej do dystrybucji treści – od tego, dlaczego to działa, do tego, jak robić to we właściwy sposób.

Czym tak naprawdę jest oprawa graficzna do dystrybucji treści?

Treści wizualne to grafiki i obrazy, które Twoi klienci widzą, czytają i z którymi wchodzą w interakcje
korzystając z mediów.

W jaki sposób oprawa graficzna może skutecznie wspomóc dystrybucję Twoich treści?

Współcześni odbiorcy nie chcą treści, które wyłącznie sprzedają. Szukają contentu, który jest wartościowy – bawi, edukuje i/lub inspiruje. Infografiki, e-booki, filmy i inne formy komunikacji wizualnej to dobry sposób na dystrybucję treści online i osiąganie założonych celów marketingowych.
Dzięki odpowiedniej oprawie graficznej dystrybuowane treści są w stanie przyciągnąć i zaangażować ogromną liczbę odbiorców. Według LewisPR treści bogate w obrazy uzyskują o 94% więcej wyświetleń niż treści bez odpowiednich obrazów. A według badań Hoosh Technology i ISDIA 63% wszystkich odwiedzających, którzy klikną obraz Google, przejdzie do witryny, na której ten obraz się znajduje.

W mediach społecznościowych treści wizualne są szczególnie angażujące. Dzięki nim użytkownicy spędzają na poszczególnych profilach więcej czasu i chętniej dzielą się tymi treściami, które uznają za wartościowe. Nawet prosty obraz może zwiększyć zaangażowanie społeczne. Według badań Twittera tweety ze zdjęciami uzyskują średni wzrost o 35% w retweetach, a filmy o 28%. Nic dziwnego, że coraz
więcej platform społecznościowych robi duże ruchy w kierunku większej ilości treści wizualnych (rosną również filmy online, zwłaszcza w mediach społecznościowych).

Co więcej, wartościowe treści wysokiej jakości to również dobry sposób na budowanie relacji i przekształcenie odbiorców w długoterminowych klientów. E-książki, filmy, infografiki itp. są pomocnymi sposobami wykorzystania treści wizualnych do pokazania profesjonalizmu i wiarygodności swojej marki.

Warto pamiętać także, że odpowiednio zaprojektowana oprawa graficzna może być niezwykle wszechstronna, ponieważ istnieje wiele formatów, z którymi można eksperymentować. Content wizualny można podzielić na mikrotreści do wykorzystania w mediach społecznościowych i np. postach na blogu, zwiększając tym samym zasięgi. Tym samym pojedyncza wizualizacja z infografiki może być
również wykorzystana w e-booku oraz jako zwiastun w mediach społecznościowych.

Popularne rodzaje treści wizualnych, które możesz zacząć tworzyć już dziś

Infografiki – dobrze zaprojektowane infografiki świetnie wyglądają i mogą pomieścić wiele informacji w przystępnej formie. Są również niesamowitymi narzędziami do zwiększania ruchu w witrynie, zwiększania świadomości i rozpoznawalności marki, czy poprawiania SEO. Możesz ich używać jako części postów na blogu, aby zwiększyć zaangażowanie, lub możesz udostępniać je w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć więcej uwagi do swojego contentu.
Filmy – to obecnie jeden z najpopularniejszych rodzajów treści wizualnych. W samym YouTube ludzie oglądają codziennie ponad miliard godzin filmów. Ostatni raport przeprowadzony przez Hubspot pokazuje, że 92% marketerów wykorzystujących wideocontent twierdzi, że format ten odgrywa kluczową rolę w ich strategii marketingowej, a 88% widzi pozytywny zwrot z inwestycji w treści wideo. Warto pomyśleć np. o zamianie postów na blogu w filmy i publikować je również na YouTube, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców, poprawić świadomość marki i zwiększyć ruch na swojej stronie www. Ważne jest, aby zrozumieć, jaka forma treści dotrze do odbiorców – samouczki i filmy
instruktażowe, promocje produktowe, nagrania zza kulis i sesje zdjęciowe? Możliwości jest wiele.
Zdjęcia – fotografie to jedna z najpopularniejszych form contentu, która pomaga nadać osobisty charakter dystrybuowanym treściom. Warto jednak, aby były one unikalne i dopasowane do konceptu Twojej marki. Tutaj również możesz dysponować różnymi rodzajami fotografii – zdjęcia produktów, firmowe, fotografie influencerów/klientów udostępniane w Twoich kanałach pomogą Ci budować zasięgi i podniosą Twoją wiarygodność.
GIF-y – GIF-y stanowią świetną alternatywę, jeśli chcesz dodać coś bardziej efektownego do swoich treści, ale nie do końca ciężki plik, taki jak wideo. Można je łatwo odnaleźć lub tworzyć własne, za pomocą dedykowanych narzędzi.
Pokazy slajdów – dobrym sposobem na dodanie wartości do treści jest udostępnienie prezentacji lub pokazu slajdów odbiorcom. Dobrze zaprojektowane slajdy mogą ułatwić udostępnianie podsumowania posta na blogu, serii wskazówek, a nawet instrukcji. Możesz także tworzyć pokazy slajdów prezentujące produkty i usługi Twojej firmy oraz umieszczać je w swoich postach na blogu, aby
dać czytelnikom przedsmak tego, co możesz dla nich zrobić.

 

Jak stworzyć strategię wykorzystania oprawy wizualnej w procesie dystrybucji treści?

Teraz, gdy znasz już rodzaje wizualizacji, których możesz używać, i wiesz, jakie korzyści możesz dzięki nim osiągnąć, warto przystąpić do działania. Ważny jest jednak sposób, w jaki będziesz wykorzystywać opracowany graficznie content. Może on pomóc Ci rozwijać swoją markę, zbudować autorytet, zwiększyć ruch i zdobyć więcej klientów, ale tylko wtedy, gdy używasz właściwych wizualizacji we
właściwym celu i we właściwym czasie.
Zamiast tworzyć wizualizacje w celu ich tworzenia, zastanów się, dlaczego tworzysz każdy obraz, wideo lub GIF. Bez celu i strategii treści wizualnych Twój obraz po prostu nie będzie w stanie przynieść optymalnych rezultatów.

Krok 1. Określ cel swojej marki
Określ dokładnie, jakie cele chcesz osiągnąć za pomocą treści wizualnych. Jakie kroki powinni podjąć Twoi odbiorcy, gdy zapoznają się z tym contentem? Im dokładniej określisz swój cel, tym łatwiej będzie Ci wymyślić właściwą formę oprawy graficznej.
Krok 2: Zidentyfikuj swoich odbiorców
Aby stworzyć skuteczny marketing treści wizualnych, musisz wiedzieć, kto go zobaczy. Zapytaj siebie:
• Do kogo próbujesz dotrzeć?
• Jakie treści konsumują Twoi odbiorcy?
• Jaki mają poziom wiedzy?
Krok 3: Zrób przegląd swoich kanałów online
Nawet najlepsza treść zawiedzie, jeśli nikt jej nie zobaczy. Na szczęście kanałów dystrybucji jest więcej niż kiedykolwiek. Określ więc najlepsze kanały dystrybucji tworzonych przez siebie treści, zanim wypuścisz je w świat. W oparciu o budżet i cele wybierz te kanały, które odpowiadają Twoim potrzebom. Weź pod uwagę tych odbiorców, do których chcesz dotrzeć i formę treści, która będzie dla nich najbardziej odpowiednia.
Warto mieć solidny plan dla wszystkich kanałów, w tym:
• Posiadane: witryna firmy, konta społecznościowe, newsletter itp.
• Zdobyte: Najważniejsze publikacje, influencerzy.
• Płatne: posty sponsorowane, reklamy online.
Krok 4: Zbuduj solidne zaplacze
Aby stworzyć skuteczną oprawę wizualną, potrzebujesz umiejętności, wiedzy i infrastruktury. Oznacza to, że warto mieć odpowiedni zespół, który pomoże Ci zadbać o kwestie techniczne. Być może będziesz w stanie sam wyprodukować niektóre treści, możesz potrzebować skontaktować się z siecią kreatywną lub możesz potrzebować agencji, która zajmie się tym wszystkim.
Krok 5: Wybierz swój format
Gdy zrozumiesz swoje cele, odbiorców i kanały, Twoim zadaniem jest opracowanie urzekających treści, które pomogą Ci zrealizować założony wcześniej cel. Ważne jednak, aby wcześnie zidentyfikować format, który chcesz wykorzystać – może to wpłynąć na sposób, w jaki opowiesz historię swojej marki. Niektóre wersje storytellingu przyniosą lepszy efekt w formie filmu, a inne – fotografii. Co więcej, niektóre formaty będą wymagać więcej pracy, czasu i kosztów.
Krok 6: Przygotuj projekt
Dobry projekt to podstawa udanego opracowania graficznego treści wizualnych. W tym miejscu warto pomyśleć również o identyfikacji wizualnej marki. Logo, czcionki, styl ilustracji, projekt strony internetowej i sposób prezentacji oferty mogą w znacznym stopniu wpływać na Twoich odbiorców. Odróżnij więc swoją markę od konkurencji, stwórz spójny wygląd, a także buduj zaufanie i wiarygodność. Im bardziej rozpoznawalne będą Twoje treści, tym bardziej Twoi odbiorcy będą je identyfikować z Twoją marką.

Odpowiednie opracowanie wizualne treści pozwala na szybszą dystrybucję treści, które dużo szybciej zapadają użytkownikom w pamięć. Mimo to nie można zapominać o treściach tekstowych, od których zależy pozycja Twojej witryny w wyszukiwarce Google. Warto tym samym osiągnąć równowagę między
tekstami pisanymi, a zamieszczaniem infografik, zdjęć czy filmów wideo. Połączenie tych dwóch elementów może być najlepszym rozwiązaniem. Interesujące zdjęcie lub wpadająca w oko grafika może przyciągnąć użytkownika, który pozostanie na Twojej stronie na dłużej.
Nie można również zapominać o wizualnym opracowaniu tekstów – odpowiednim formatowaniu, układzie tekstów czy przyciągających oko nagłówkach.
Warto więc wykorzystywać różnorodne narzędzia, które umożliwią większe dotarcie do użytkowników. Wartościowe treści muszą być atrakcyjne wizualnie, a najlepsze efekty osiągniemy wtedy, gdy postawimy na jak najlepszą jakość.

Brief

Wybierz jedną lub więcej opcji

Strona internetowa

Chcę zbudować nową stronę www?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

System CMS

Sklep internetowy

Chcę zbudować nowy sklep?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

Integracje

Porównywarki cen:

Płatności:

Księgowość:

Kurierzy:

Aplikacja webowa

Chcę zbudować nową aplikację?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację aplikacji

Portal internetowy

Chcę zbudować nowy portal?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację portalu

Dodatkowe wersje językowe

Projekt graficzny

Posiadam księgę znaku

Posiadam księgę identyfikacji wizualnej

Posiadam logo

Linki do ładnych prac

Chcę określić budżet?

Outsorcing IT

Posiadam specyfikacje zlecenia