Kiedy warto zdecydować się na redesign strony internetowej?

21.04.2021

Redesign strony internetowej

Strona internetowa firmy jest jej wizytówką i stanowi nieodłączną część jej rozwoju – powinna być profesjonalna, przyjazna użytkownikowi, a także zgodna z aktualnymi trendami. Jak rozpoznać, że potrzebuje ona zmiany? Kiedy powinna zostać unowocześniona, tak aby była konkurencyjna i pomagała w zdobywaniu nowych klientów? Odpowiadamy!

Redesign, a więc przeprojektowanie
Proces, o którym mówimy, w branży marketingowej nazywany jest redesignem. Terminem tym określamy przeprojektowanie, rewitalizację oraz odświeżenie danego elementu na stronie internetowej (może to być formularz kontaktowy, przyciski Call To Action itp.) lub całej witryny. Tego typu działanie nie zakłada budowania całego serwisu od nowa, a jedynie zmianę jego niektórych elementów, co sprawia, że proces jest tańszy i szybszy od projektowania nowej strony internetowej.
Redesing nie ma dokładnie określonej metodyki, nie ma prostych i przejrzystych reguł, które wskazywałyby, jak najlepiej przeprowadzić cały proces. Projektanci sami wypracowują rozwiązania, biorąc pod uwagę, że każdy biznes jest inny i przed każdym stoją nowe wyzwania. Dlatego konkretne działania związane z redesignem zależą od specyfiki konkretnej
firmy.

Co powinno nas skłonić do przebudowania strony?

Istnieje kilka podstawowych przesłanek, które pokazują nam, że warto zdecydować się na redesign strony internetowej. Wśród tych najważniejszych wyróżnia się:

  • Niska responsywność

Ten problem wiąże się najczęściej z faktem, że nasza strona nie jest przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Obecnie coraz więcej osób przegląda internet m.in. przy wykorzystaniu smartfona i jeżeli zauważymy spadki responsywności, często świadczy to o tym, że nasza strona uniemożliwia użytkownikom dokonanie pożądanych akcji z poziomu urządzenia mobilnego. Skutkiem tego typu działania jest utrata klientów, a więc zysków.

  • Wysoki współczynnik odrzuceń

Jeżeli wskaźnik ten wyraźnie rośnie i obserwujesz, że część użytkowników wychodzi z Twojej witryny po przejrzeniu pierwszej strony, świadczyć to może o zmieniających się preferencjach grupy docelowej. Być może kiedyś współczynnik odrzuceń był niski, jednak teraz użytkownicy przyzwyczaili się do nowoczesnych rozwiązań i Twoja strona wydaje się im przestarzała i nieinteresująca? Czas działać!

  • Działania marketingowe, które nie przynoszą efektów

Inwestujesz w działania marketingowe, jednak te nie przekładają się na osiągane rezultaty? To może oznaczać, że Twoja uwaga kieruje się nie w tę stronę, którą trzeba. Prawdziwy problem może tkwić bowiem w użyteczności strony internetowej. Większa ilość wejść nastronę niekoniecznie będzie się wiąz ać z większą konwersją. Polecamy zainwestować w audyt UX (User Experience), który pokaże, czy Twoja strona jest dopasowana do potrzeb użytkownika. Taki audyt pokaże słabe strony Twojej witryny i pomoże ją odpowiednio
przebudować, a wówczas działania marketingowe zaczną odnosić skutek.

  • Problem z obsługą strony

Warto również wspomnieć o sytuacji, w której samodzielne wprowadzanie zmian w treści stronie jest praktycznie niemożliwe z poziomu zwykłego pracownika. O co dokładnie chodzi? Nowoczesne strony internetowe umożliwiają samodzielne edytowanie treści strony bezkonieczności zlecania tego  programiście. Jeżeli strona nie posiada panelu klienta, koniecznie trzeba ją zmienić. Aktualizacja strony powinna być intuicyjna i bezproblemowa, tak aby strona mogła cały czas prezentować nowe treści. Podstawą redesignu mogą więc być czynniki wewnętrzne, a nie tylko te zewnętrzne, o których mówiliśmy wcześniej.

Redesign – od czego zacząć?
Przed redesignem musimy wiedzieć, co dokładnie należy poprawić i co nie działa. Proces zmiany powinniśmy więc rozpocząć od dogłębnej i jak najbardziej szczegółowej analizy tego, co nie działa. W tym celu przeprowadza się wspomniany już wcześniej audyt UX, który poprzez wcielenie się w rolę użytkownika pokaże problemy, z którymi spotyka się on na stronie.
Prawidłowy proces redesignu wygląda następująco:
1. Przeprowadzenie audytu UX i wyciągnięcie odpowiednich wniosków.
2. Analiza danych z programów analitycznych, takich jak Google Analytics.
3. Ustalenie z osobą/firmą, która przeprowadzać będzie odświeżanie naszej strony internetowej celów, które chcemy osiągnąć poprzez redesign.
4. Zaprojektowanie nowej wersji serwisu i omówienie go – ewentualne naniesienie poprawek.
5. Wdrożenie odpowiednich zmian.
6. Obserwowanie wyników redesignu.

Czy redesign faktycznie jest potrzebny?
Przebudowa strony internetowej, wykonana przez specjalistów, którzy znają się na swojej pracy, to inwestycja, która się opłaca i która się po prostu zwraca. Nic nie jest stałe – trendy i preferencje internautów ciągle się zmieniają, a naszą rolą jest nadążać za tymi zmianami i nie dać się wyprzedzić konkurencji. Szacuje się, że dobrze zaprojektowana witryna wymaga odświeżenia co 3-5 lat. Jeżeli Twoja jest na granicy tak wyznaczonego okresu, koniecznie pomyśl o zmianach. Nawet jeżeli nie obserwujesz jeszcze problemów, które omawialiśmy na
początku, to warto być o krok przed nimi – to pomoże Ci cały czas zyskiwać nowych klientów, zamiast analizować, dlaczego od Ciebie odchodzą. Redesign to inwestycja w rozwój Twojej firmy i tak warto ją postrzegać!

Brief

Wybierz jedną lub więcej opcji

Strona internetowa

Chcę zbudować nową stronę www?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

System CMS

Sklep internetowy

Chcę zbudować nowy sklep?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

Integracje

Porównywarki cen:

Płatności:

Księgowość:

Kurierzy:

Aplikacja webowa

Chcę zbudować nową aplikację?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację aplikacji

Portal internetowy

Chcę zbudować nowy portal?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację portalu

Dodatkowe wersje językowe

Projekt graficzny

Posiadam księgę znaku

Posiadam księgę identyfikacji wizualnej

Posiadam logo

Linki do ładnych prac

Chcę określić budżet?

Outsorcing IT

Posiadam specyfikacje zlecenia