Udostępnij post!
Kiedy warto zdecydować się na redesign strony internetowej?
24 października 2022 19:10
24 października 2022 19:10
Strona internetowa firmy jest jej wizytówką i stanowi nieodłączną część jej rozwoju – powinna być profesjonalna, przyjazna użytkownikowi, a także zgodna z aktualnymi trendami. Jak rozpoznać, że potrzebuje ona zmiany? Kiedy powinna zostać unowocześniona, tak aby była konkurencyjna i pomagała w zdobywaniu nowych klientów? Odpowiadamy!
Proces, o którym mówimy, w branży marketingowej nazywany jest redesignem. Terminem tym określamy przeprojektowanie, rewitalizację oraz odświeżenie danego elementu na stronie internetowej (może to być formularz kontaktowy, przyciski Call To Action itp.) lub całej witryny. Tego typu działanie nie zakłada budowania całego serwisu od nowa, a jedynie zmianę jego niektórych elementów, co sprawia, że proces jest tańszy i szybszy od projektowania nowej strony internetowej.
Redesing nie ma dokładnie określonej metodyki, nie ma prostych i przejrzystych reguł, które wskazywałyby, jak najlepiej przeprowadzić cały proces. Projektanci sami wypracowują rozwiązania, biorąc pod uwagę, że każdy biznes jest inny i przed każdym stoją nowe wyzwania. Dlatego konkretne działania związane z redesignem zależą od specyfiki konkretnej firmy.
Istnieje kilka podstawowych przesłanek, które pokazują nam, że warto zdecydować się na redesign strony internetowej. Wśród tych najważniejszych wyróżnia się:
Przed redesignem musimy wiedzieć, co dokładnie należy poprawić i co nie działa. Proces zmiany powinniśmy więc rozpocząć od dogłębnej i jak najbardziej szczegółowej analizy tego, co nie działa. W tym celu przeprowadza się wspomniany już wcześniej audyt UX, który poprzez wcielenie się w rolę użytkownika pokaże problemy, z którymi spotyka się on na stronie.
Prawidłowy proces redesignu wygląda następująco:
1. Przeprowadzenie audytu UX i wyciągnięcie odpowiednich wniosków.
2. Analiza danych z programów analitycznych, takich jak Google Analytics.
3. Ustalenie z osobą/firmą, która przeprowadzać będzie odświeżanie naszej strony internetowej celów, które chcemy osiągnąć poprzez redesign.
4. Zaprojektowanie nowej wersji serwisu i omówienie go – ewentualne naniesienie poprawek.
5. Wdrożenie odpowiednich zmian.
6. Obserwowanie wyników redesignu.
Przebudowa strony internetowej, wykonana przez specjalistów, którzy znają się na swojej pracy, to inwestycja, która się opłaca i która się po prostu zwraca. Nic nie jest stałe – trendy i preferencje internautów ciągle się zmieniają, a naszą rolą jest nadążać za tymi zmianami i nie dać się wyprzedzić konkurencji. Szacuje się, że dobrze zaprojektowana witryna wymaga odświeżenia co 3-5 lat. Jeżeli Twoja jest na granicy tak wyznaczonego okresu, koniecznie pomyśl o zmianach. Nawet jeżeli nie obserwujesz jeszcze problemów, które omawialiśmy na
początku, to warto być o krok przed nimi – to pomoże Ci cały czas zyskiwać nowych klientów, zamiast analizować, dlaczego od Ciebie odchodzą. Redesign to inwestycja w rozwój Twojej firmy i tak warto ją postrzegać!
Udostępnij post!
Zacznijmy współpracę już dziś!
Zacznijmy współpracę