Jak mapować procesy biznesowe w e-commerce

14.08.2022

Jak mapować procesy biznesowe w e-commerce

Przebieg procesu e-commerce jest często pomijanym obszarem w handlu online. Mapowanie procesów daje możliwość oceny aktualnego kondycji naszej sprzedaży, a także pozwala wyeliminować błędy. Aby zmaksymalizować możliwości sprzedaży internetowej oraz zachować konkurencyjność, np. pod względem ceny, zaplanowanie procesów w sprzedaży online może pomóc Twojej firmie wyróżnić kluczowe obszary, które mogą wymagać automatyzacji lub modyfikacji, a w ostateczności poprawić wydajność.
Proces sprzedaży odgrywa kluczową rolę dla całej dystrybucji, dlatego zadbanie o właściwy przebieg będzie wpływało na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Kluczowe obszary typowego przepływu procesów eCommerce obejmują:

⦁ Otrzymywanie zamówień z Twojego systemu eCommerce
Zamówienia są odbierane w Twoim systemie eCommerce

⦁ Przetwarzanie informacji o zamówieniu – realizacja zamówienia.
Szczegóły zamówienia, w tym informacje o kliencie, szczegóły płatności i identyfikatory transakcji, są wprowadzane automatycznie do oprogramowania biznesowego, a klient otrzymuje powiadomienie z potwierdzeniem zamówienia. Zamówienie jest wysyłane do magazynu w celu realizacji z zamówieniem przetworzonym powiadomienie automatycznie tworzone i dystrybuowane do klienta.

⦁ Wysyłka
Zamówienie jest przekazywane do realizacji z automatycznym powiadomieniem o wysyłce utworzonym i przekazanym do klienta

 

Mapowanie/Przepływ procesu biznesowego w ecommerce najlepiej przedstawić na grafice bpmn, która najlepiej zobrazuje wpływ na relację pomiędzy poszczególnymi etapami zamówienia w sklepie online.

Dobrze zmapowana graficzna prezentacja przepływu procesów biznesowych w sklepie online pozwoli na przeprowadzenia dokładnej analizy całego procesu zakupowego klienta od momentu złożenia zamówienia aż do wysyłki. Grafika bpmn pozwali zweryfikować, w jaki sposób się to odbywa oraz umożliwi analizę każdego z kroków. Proces sprzedaży może zawierać szereg dodatkowych podprocesów. Przykładem podprocesu może być przetwarzanie zamówienia w mahazynie.
https://semcore.pl/mapowanie-procesow-w-e-commerce/
Należy zwrócić uwagę na to, jak wiele etapów posiada ten proces. Im bardziej skomplikowane jest składanie zamówienia, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zrezygnuje z jego ukończenia, a tym samym z usług lub towarów. Mapy procesów pozwalają na szybką ocenę sytuacji, ale jednocześnie na wprowadzenie modernizacji, które usprawnią składanie zamówienia, co pozwoli na uzyskanie lepszych wyników sprzedaży.

Brief

Wybierz jedną lub więcej opcji

Strona internetowa

Chcę zbudować nową stronę www?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

System CMS

Sklep internetowy

Chcę zbudować nowy sklep?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

Integracje

Porównywarki cen:

Płatności:

Księgowość:

Kurierzy:

Aplikacja webowa

Chcę zbudować nową aplikację?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację aplikacji

Portal internetowy

Chcę zbudować nowy portal?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację portalu

Dodatkowe wersje językowe

Projekt graficzny

Posiadam księgę znaku

Posiadam księgę identyfikacji wizualnej

Posiadam logo

Linki do ładnych prac

Chcę określić budżet?

Outsorcing IT

Posiadam specyfikacje zlecenia