Sprawdź, jak zacząć przygodę z e-commerce tanio i prosto

26.08.2021

Sprawdź, jak zacząć przygodę z e-commerce tanio i prosto

Założenie sklepu internetowego to marzenie wielu osób. Bardzo często jest ono odrzucane ze względu na obawy dotyczące prowadzenia własnego serwisu internetowego, stworzenia systemu sprzedaży czy skomplikowanych struktur sprzedażowych. Istnieje jednak prosty sposób na założenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego dla osób, które nie mają doświadczenia, a chcą wejść w świat handlu internetowego. 

 

Platformy sprzedażowe

Jeśli chcemy zacząć handlować w internecie, pierwszym krokiem, jaki warto wykonać, jest założenie własnego e-sklepu na portalu sprzedażowym. Mogą to być portale różnego typu. Do najpopularniejszych należą np. Allegro, OLX, eBay czy bardziej złożony Amazon. Założenie sklepu na gotowej platformie posiada wiele korzyści i daje możliwości rozpoczęcia handlowania w internecie. Samo założenie e-sklepu polega jedynie na rejestracji konta i podaniu swoich danych. Przeważnie możemy ustawić też podstawowe parametry, takie jak nazwa sklepu, grafika sklepu itp. Niektóre platformy mogą wymagać też weryfikacji naszych danych osobowych.

Główna zasada działania tego typu portali sprzedażowych jest taka sama. Wystawiamy na nich gotowe towary i produkty, opisując je wraz z cenami. Klienci następnie mogą odnajdywać je w wyszukiwarce danego portalu oraz kupować lub kontaktować się z nami. Stworzenie sklepu internetowego na portalu sprzedażowym jest stosunkowo proste, a dzięki szczegółowym instrukcjom step by step lub poradnikom w sieci możemy zrobić to bezproblematycznie. Poszczególne platformy sprzedażowe dają również możliwość personalizacji naszego sklepu i jego rozbudowy. Dzięki temu możemy sprzedawać w nich różnego rodzaju produkty oraz robić to w sposób, jaki chcemy. Możemy samodzielnie decydować o ilości i typie produktów dodawanych od e-sklepów, ich opisach, cenie, formie płatności czy dostawy. Sklepy takie dają ograniczoną możliwość konfiguracji, ale na początku działalności e-sklepu jest to zaleta, gdyż w ten sposób możemy skupić się na samej sprzedaży. 

Model sprzedaży na platformach sprzedażowych jest prosty. Sprzedając produkt, płacimy od niego prowizję lub płacimy prowizję za jego wystawienie. Niezależnie od tego, czy jest pobierana z zysku, czy przedpłatą, jest to przeważnie około kilku procent od wartości towaru. Jest to prosty i korzystny model rozliczenia się — nawet jeśli nie jest najkorzystniejszy pod względem samych kosztów. Na początkowym etapie handlu internetowego będzie jednak najlepszym wyborem. Jeśli już nabierzemy wprawy w prowadzeniu takiego sklepu, kolejnym krokiem jest stworzenie własnego sklepu na konkretnej platformie e-commerce.

Dlaczego na początek warto stworzyć prosty sklep internetowy?

Stworzenie prostego sklepu internetowego na początek jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Jeśli nie znamy się do końca na branży, warto skonsultować się z doświadczonym wykonawcą sklepów internetowych, który podpowie, jaką sumę pieniędzy warto przeznaczyć w naszej sytuacji na stworzenie dedykowanej strony internetowej i pozycjonowanie e-sklepu. Często może okazać się, że nie jest to zajęcie zgodne z naszymi oczekiwaniami lub nie mamy żyłki handlowca. Korzystne jest dla nas, aby uczyć się tego od bardziej doświadczonych osób. Poprzez to nie stracimy środków. 

Stworzenie prostego sklepu internetowego jest też bardzo korzystne pod względem nauki i poznawania branży. Zdecydowanie lepiej jest na początku swojej przygody z handlem internetowym skupić się na wyszukiwaniu dostawców, nauce obsługi sprzedaży, pozyskiwaniu klientów czy reklamowaniu się, a nie na budowaniu zaawansowanych struktur, których często nie będziemy umieć wykorzystać.

 

Reklamowanie się w internecie

Mając już założony swój sklep internetowy, należy również pomyśleć o reklamowaniu się w internecie. Z sieci możemy kierować ruch właśnie na dane portale sprzedażowe lub nasz własny serwis. Dobrze jest działać wielotorowo i pozyskiwać klientów z różnych źródeł. 

Warto np. stworzyć profile w social mediach i promować się na poszczególnych portalach sprzedażowych, zyskując dużą liczbę followersów. Dobrym pomysłem jest też wykorzystanie inbound marketingu, czyli zwiększania widoczności w sieci i dania odnajdywania się klientom. Sposób ten polega na dodawaniu w sieci np. w katalogach branżowych, na Google Maps czy witrynach tematycznych informacji o naszej firmie w celu jej łatwiejszego odnalezienia. Dodatkowo dobrym pomysłem może być zainwestowanie w kampanie Google Ads i tekstowe reklamy w sieci wyszukiwania, reklamy displayowe, ale również reklamy produktowe, reklamy w Gmail, kampanie remarketingowe, RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania. Łącząc te sposoby promocji z klientami obecnymi pierwotnie na portalach sprzedażowych oraz intensywnymi działaniami, możemy uzyskać bardzo dobre rezultaty. 

Brief

Wybierz jedną lub więcej opcji

Strona internetowa

Chcę zbudować nową stronę www?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

System CMS

Sklep internetowy

Chcę zbudować nowy sklep?

Strony internetowe, które Ci się podobają

Dodatkowe wersje językowe

Integracje

Porównywarki cen:

Płatności:

Księgowość:

Kurierzy:

Aplikacja webowa

Chcę zbudować nową aplikację?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację aplikacji

Portal internetowy

Chcę zbudować nowy portal?

Chcę określić budżet?

Posiadam specyfikację portalu

Dodatkowe wersje językowe

Projekt graficzny

Posiadam księgę znaku

Posiadam księgę identyfikacji wizualnej

Posiadam logo

Linki do ładnych prac

Chcę określić budżet?

Outsorcing IT

Posiadam specyfikacje zlecenia